فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۰ -وصیتنامه شهید عباسعلی زهری زاده

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل‌الله فیقتلون و یقتلون وعداً علیه حقا فی التوریه و الانجیل و القرآن و من او فی بعهده من الله فاستبشرواببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم. (سوره توبه، آیه ۱۱۰)

و امروز این آیه شریفه مصداق پیدا کرده و خلق مسلمان ایران در برابر دشمنان خدا چون صف آهنین ایستادگی می‌کنند و از هیچ ایثاری فروگذار نیستند و در میدان حق علیه باطل چون یاران حسین(ع) می‌جنگند و شهید می‌شوند. چه زیباست جنگیدن و شهید شدن در میدان حق علیه باطل. خواهشی که ما از شما داریم این است، که شایعات را گوش نکنید و خدای ناکرده شک کنید که این جنگ به ضرر ماست و باعث شکست ما می‌شود، ولی بحمدالله اینجور نیست و تمام این اتفاقات باعث اتحاد بیشتر در بین امت مسلمان ما می‌شود و ما باید روحیه خود را قوی کنیم، چون اسلام با کفر و طاغوت سازش نخواهد کرد. بنابراین جنگ اول و آخر ما نخواهد بود و انقلاب ما تا نابودی امپریالیسم و جهانخواران و تا ظهور ولی‌عصر(عج) ادامه خواهد داشت و آمریکا باید بداند که خداوند همیشه با اسلام و مسلمین است و از نظر خدا نقطه کوری وجود ندارد و او همیشه حافظ این انقلاب بوده و هست و به نابودی هواپیماها و تفنگدارانش می‌انجامد و باید بداند که به قول امام: مکتب ما مکتب جهاد و شهادت است.

ما می‌رویم که در این مکتب و با این عقیده در راه خدا با کافران بعثی آمریکائی بجنگیم.

من به عنوان یکی از کوچکترین برادران شما، خواهشی که از شما دارم این است که امام رهبر انقلاب، قلب و چشم و گوش ملت را هرگز فراموش نکنید و او را هرگز تنها نگذارید و ما چون به یاری خداوند بزرگ عازم جبهه حق علیه باطل می‌باشیم و اگر در آنجا شهادت نصیبمان شد، از برادران عزیز خواهش دارم که به این گفته آیت‌الله منتظری که می گوید: ما می‌توانیم پس از مرگ هر قسمتی از بدنمان را که بخواهیم به برادر دیگری که به آن احتیاج دارد و باعث می‌شود که جان آن را دوباره نجات داد، ببخشید. از برادران عزیز در این مورد می‌خواهم که اگر جائی از بدنم به درد می‌خورد و سالم باشد، بوسیله دکتر برداشته و آن را به دیگری ببخشند. من وصیت مهمی ندارم و تنها وصیت من به خانواده‌ام و پدر و مادر عزیزم این است که تا سر حد امکان از گریه و زاری و ناراحتیهای دیگر خودداری کنند و خود را مثل هزاران مادر و پدر دیگر بدانند که فرزندان خود را در راه خدا از دست داده اند. از خدا بخواهیم که مرگمان فی سبیل‌الله باشد و من هم از خدا سعادت و تکامل روزافزون جمهوری اسلامی و امام و امت قهرمان را خواهانم و از دوستانم بخواهید که مرا حلال کنند و در راه جمهوری اسلامی و صدور انقلاب فعالیت نمایند. از خداوند بزرگ پیروزی روز افزون ملت مسلمان جهان را خواهانم.

عباسعلی زهری زاده

۱۵/۳/۱۳۶۰

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :