فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۵۹ -وصیتنامه شهید علی شیر آبیار

بسم الله الرحمن الرحیم

چون توفیقات پروردگار جهان و جهانیان و تائیدات خداوند متعال شامل حال اینجانب علی شیر آبیار فرزند غلامحسین، دارای شناسنامه ۶۹ صادره ازسیرجان، تولد ۱۳۲۸ گردید، لذا با طیب خاطر و صحت مشاعر بنا را بر وصیت گذاشت.

اعترافات: گواهی می‌دهم به یکتایی و بی‌همتایی پروردگار جهان و جهانیان. گواهی می‌دهم که حضرت محمد بن عبدالله(ص) بنده خدا و آخرین فرد از پیغمبرانست. گواهی می‌دهم به امامت حضرت علی بن ابیطالب(ع) امیرمؤمنان و یازده تن دیگر از فرزندان معصوم آن حضرت، که آخرین آنها حجه‌بن‌الحسن العسکری(عج) امام غائب بوده، که هر یک بعد از دیگری جانشین و پیشوای بر حق بر امت آن بزرگوار می‌باشند. گواهی می‌دهم که قرآن کریم کتابی‌ است که از جانب پروردگار جهان به حضرت محمدبن عبدالله(ص) فرود آمد و به تمام محتویات آن اعتراف و اقرار دارم. گواهی می‌دهم که بهشت و دوزخ، زنده شدن پس از مرگ، حساب و کتابها، پاداش و کیفرها، راست است. پروردگارا! آئین و طریقه همان است که تو توصیف نمودی.

دارایی من از این قرار است: یک خانه، اثاثیه دکان، اثاثیه منزل و موتور‌سیکلت. بدهی من از این قرار است ۱- به بانک ملی حدوداً دوازده هزار تومان. بدهی کرایه دکان از سال قبل به طور شراکت ۲۰۰۰ تومان و کرایه دکان مکی‌آباد از قرار ماهی ۱۵۰ تومان تا موقعی که اثاثیه داخل آن است بدهید. هفتصد تومان به برادرم مشهدی رضا بدهید. ۹۰ تومان بابت لولـه‌کشی به رضای شاهبراغی بدهید. اگر کسی هم مراجعه و ادعای طلبکاری کرد بپردازید. در ضمن برادرم اسحاق رضایی هر طلبکاری بود او می‌گیرد و بدهکاری هم اگر چیزی بود بپردازید. طلبکار فخر‌آباد شراکتی و خوارزمی وخداداد و حسین استوار ۱۰۰۰ تومان، محمود صفاری و حمزه‌پور بود که کار برای آنها کرده‌ام باید از آنها بگیرید و به طور شراکت تقسیم کنید. در ضمن حقوقم را از شرکت بگیرید و به پدرم و زنم بدهید تا روزی که عروس نشده است. طلبکاری که خودم تنهائی دارم: عبدالله مکی‌آبادی ۵۰۰ تومان. سید رضا ستوده‌نیا ۴۰۰ تومان. در ضمن هرکس به من بدهکار بود اگر آمد داد که بگیرید و اگر نداد آن را حلال می‌کنم. در ضمن خانه را بفروشید و مهریه زنم را بدهید و بقیه آن را هر چقدر ماند، اول بدهی‌ام را بدهید و باز هر چه ماند صرف ساختمان مسجد بکنید. پولی که نقداً دارم خرج کفن و دفن من بکنید و هیچکس هم یک ریال خرج من نکند، مگر از پول خودم. اگرمن شهید شدم پهلوی پسر خاله‌ام در مکی آباد دفن کنند. علی شیر آبیار۱۶/۱۱/۱۳۵۹



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...