فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -وصیتنامه شهید غلامرضا نگهداری

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا، تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون. ( سوره فصلت، آیه ۳۰ )

آنانکه گفتند محققاً پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند، فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند و مژده دهند که دیگر هیچ ترسی از وقایع آینده و حزن و اندوهی از گذشته خود ندارید که راحت ابدی شدید و شما را به همان بهشتی که انبیاء وعده دادند، بشارت باد.

با سلام بر مهدی موعود(عج) که با ظهورش دنیا از عدل و داد مملو شده و از وجود ستم خالی می‌گردد. با سلام به رهبر کبیر انقلاب، امام امت که ما را از گمراهی آشکار نجات داد. سلام و درود بر شهیدان گلگون کفن راه سرخ حسینی(ع) که برای تداوم انقلاب و پیروزی اسلام از جان خویش مایه گذاشتند و با خون مقدس خویش درخت تنومند اسلام را آبیاری نمودند. درود بر ملتی که با پیروی از امام خویش، تداوم بخش راه شهدا بوده و مصمم است که اسلام را گسترش دهد.

اینجانب غلامرضا نگهداری، فرزند عباسعلی، متولد ۱۳۴۲، ساکن روستای کوشکک می‌باشم. امت حزب‌الله و همیشه در صحنه، پدران و مادرانی که فرزندان شما در میادین نبرد حق و باطل است و میروند تا ریشه کفر را از بیخ و بن برکنند، بنده لایق نیستم به شما سفارش یا وصیتی بنمایم. الحمدالله امت با راهنمائی‌های پیامبر‌گونه امام خمینی صراط مستقیم را یافته و ادامه خواهد داد. لکن بر حسب وظیفه و به عنوان تذکر چند سفارش مختصر را که عمل به آنان در تأمین سعادت دنیوی و اُخروی مؤثر است می‌نمایم.

اولاً از پدر بزرگوار و مادر مهربان و فداکاری که هستی خویش را برای بنده صرف نموده‌اند، عاجزانه تقاضای عفو و بخشش دارم. امید است فرزند ناقابل خود را ببخشند و حلال کنند. بنده فرزند شایسته‌ای برای شما نبودم و نتوانستم و نخواهم توانست، دین خود را نسبت به شما ادا نمایم. لذا خواهشمندم مرا ببخشید و از صمیم قلب حلالم کنید.

امت حزب‌الله، برادران و خواهران:

به پیامهای امام و به نصیحتهای پیامبر گونه امام امت و همچنین سخنان آیت‌الله منتظری۱ که امید امام و امت می باشند، بدون شک وتردید و بدون اینکه در آن چون و چرایی بکنید، گوش دهید و به آنها عمل نمائید. امام امت با حضرت صاحب الزمان روحی و ارواح العالمین له‌ الفدا در ارتباط مستقیم است، لذا فرمان او فرمان امام زمان(عج) بوده و سرپیچی از فرمان او، عصیان در مقابل امام زمان(عج) می‌باشد.

اتحاد، یگانه عاملی است که نیروهای مخلص را به هم پیوند می‌دهد، بنابراین تحت فرماندهی امام خمینی، وحدت کلمه و انسجام خود را بیش از پیش حفظ کنید. از هر گونه تفرقه بپرهیزید که تمام بدبختیها و عقب ماندگیهای ما از اختلاف وعدم همبستگی است.

ای مردم! مرگ بالاخره به سراغ انسان می‌آید و یکباره انسان را به جهان دیگر ملحق می‌کند، ولی حیف است الان که درب جهاد و شهادت باز است، انسان، بخصوص جوانان عزیز، در بستر یا در حوادث ناگوار دیگر جان خود را از دست بدهند. خیال نکنید می‌گویم همه به جبهه بیایند تا شهید شوند. نه هرکس در جبهه‌ای که کار می‌کند، جان دهد شهید است، ولی خالی گذاشتن سنگر شهیدانی که در جبهه‌ها به لقاء الله پیوسته‌اند و بر نداشتن اسلحه به زمین افتاده آنان جرم بزرگی است. باید سنگرهای نبرد همیشه پر باشد، چنانکه جای خالی هیچ شهیدی در سنگر احساس نشود. ضمناً مساجد نیز سنگرند و پر کردن آنها هم واجب است، لذا مساجد را خالی نگذارید. نمازهای خود را در مسجد بخوانید، باشد که مسجد در قیامت از شافعین ما باشد نه از شکایت کنندگان ما.

اما همسرم: ازدواج برای من و تو وظیفه‌ای بود که اسلام آن را مقرر نموده است، ما به این وظیفه عمل کردیم. ولی رفتن به جبهه برای من واجب بود و من هم آمدم تا از دین خدا حمایت و دفاع کنم. اگر در این راه جان خویش را بدهم کم است، چون امام حسین(ع) که امام ما بود علاوه بر دادن جان خویش، فرزندان و برادران و اصحاب خود را نیز تقدیم درگاه خداوند نمود.

خانواده امام حسین(ع) از جمله خواهرش زینب(س) به اسارت رفتند ولی ایشان به خاطر خدا صبر نمودند. مبادا تو در شهادت بنده که خونم قابلیت فدا شدن در راه اسلام را ندارد، ناراحتی به خود راه دهی، هرگز. تو هم می‌توانی با تربیت خوب و شایسته به اسلام خدمت کنی. شما همسران شهدا باید پیام رسانان خون آنان باشید، همچنان که زینب(س) پیام حسین(ع) را تا به حال برای ما زنده نگه داشته است. در مقابل زخم زبانها و نیشهای عوامل نفاق به آنان بگوئید که آنان در راه خدا به شهادت رسیده‌اند و همین افتخار برای ما بس که فردای قیامت در مقابل حصرت زهرا(س) سر افکنده نیستیم. به آن کوردلان بگوئید که ما از شهید دادن باکی نداریم و در راه خدا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد. شما همسران بازماندگان شهدا نیز در سنگر حجاب با صبر و استقامت از دین خدا دفاع کنید تا از این طریق دین خود را به اسلام ادا کرده باشید. همسرم، آزادی که به خانه پدرت برگردی یا در خانه خودت بمانی؛ در هر صورت محمد را خوب تربیت کن، مبادا از صراط مستقیم منحرف گردد. در پایان سلام بنده را به تمام اقوام و برادران و آشنایان برسانید و از همگی آنان برای حقیر حلالیت بطلبید. از برادر ابوذر رحمانی خواهشمندم که نماز وحشت را فراموش نکنند. اگر خداوند شهادت را نصیب این بنده کرد و قبری پیدا شد و جنازه‌ای بود، آن جنازه را در گلزار شهدای حسن آباد، کنار دیگر عزیزان دفن کنید.

در پایان از خداوند بزرگ برای امام امت و آیت الله منتظری درخواست طول عمر با عزت و سلامت و برای سپاه اسلام فتح و ظفر و برای معلولین و مجروحین عزیز شفای عاجل را در خواست می‌نمایم. خداوندا! زندگی ما را جهاد، و مرگ ما را شهادت در راه خودت قرار بده.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار

آمین

( بتاریخ پنج شنبه
۲۵/۱۰/۱۳۶۵ )

الحقیر غلامرضا نگهداری



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :