فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۷ -وصیتنامه شهید سید نعیم زاهدی


بسم‌الله الرحمن الرحیم

اینما تکونوا یدرککم الموت و لو کنتم فی بروج مشیده.۱

هرکجا که باشید مرگ به سراغتان می‌آید ولو اینکه در کاخ‌های سخت و محکم قرار گیرید.

انسان روزی متولد می‌شود و مدتی را در دنیا به حالت کودکی پشت سر می‌گذارد. در این زمان دنیا برای او ارزش نداشته و فقط به اسباب‌بازی که در دست دارد می‌نگرد، فکر می‌کند که دنیا همین اسباب‌بازی است. به سن جوانی می‌رسد یا راه صحیح را انتخاب می‌کند، یا دنبال انحرافات حرکت کرده و به چیزهای ظاهری مانند: لباس پوشیدن، شانه بر سر زدن و چنین چیزهایی فکر می‌کند. بعد از مدتی ازدواج‌کرده و به خانه و کاشانه می‌نگرد و فقط به فکر این است که گاهی مادیات را دنبال کرده و به‌سوی آن حرکت کند. اما همه رفتنی می‌باشند و آنچه ماندنی است رضایت خدا، اخلاق حسنه و اعمال نیک، که ما فاقد آن هستیم. در این حال باید به این دعای هنگام تحویل سال بپردازیم که:

یا مقلب‌القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال؛ حول حالنا الی احسن الحال. خدایا تو خود حال ما را تغییر ده که فقط تو آمرزنده و بخشنده‌ای.

اینک که این مرقومه را به نگارش درمی‌آورم، شاید دیگر ملاقاتی حاصل نشود و آنچه را که خداوند بخواهد همان می‌شود. امیدوارم که همه دوستان و اقوام و همه افراد روستا، مرا حلال کرده و ببخشند.

چند کلمه باتو ای همسر گرامی! بدان و هوشیار باش که مرگ حتمی است و هیچ‌کس زنده نزد خدا نمی‌رود چه آن‌هایی که خود را از جنگ عقب می‌کشند و چه آن‌هایی که فکر و ذکرشان جنگ است. ولی بدان که همیشه دشمنانی سد راه اسلام وجود داشته و دارند و ممکن است که زخم‌زبان هم بزنند، ولی بشارت باد صابران را، کسانی که صبر را پیشه کرده و آمرزیده هستند. سرپرستی فرزندان را فراموش نکرده و به‌خوبی مادری مهربان برایشان باش که احساس کمبود نکنند. شما ای مادر، برادران و خواهران! مرا ببخشید چون‌که برای شما دلسوزی واقعی نبوده‌ام و برای من طلب آمرزش کرده و از خدا بخواهید که مرا جزء شهدای واقعی قرار دهد.

اما چند کلمه در مورد بدهی‌های خود برای ادای آن می‌نویسم ان‌شاءالله که ادا نمایید. ده هزار ریال است که دریافت نشده است و هر چه قدر که از فیش‌های دریافتی بیشتر رسیده است باید به صندوق پرداخت شود. تعداد دو کارتن سرامیک چهارگوش به آقای سید عبدالرسول معصومی بدهکار هستم. مبلغ دویست و بیست تومان به فرزند میرزا اکبر و یک هزار و شش‌صد (۱۶۰۰) تومان به قربان و مزد سه کارگر که سیصد و شصت تومان است به سید احمد و دویست و بیست تومان به غلامحسین اسنامی که ان‌شاءالله پرداخت شود.

به امید پیروزی نهایی رزمندگان اسلام و سلامتی امام، سربلندی خانواده‌های شهدا و گشایش راه کربلای حسین (ع). والسلام

ـ سید نعیم زاهدی ۱۳۶۷/۲/۲۶



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :