فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۲ -وصیتنامه مفقودالاثر درویشعلی اسماعیلی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ولو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الارض. (سوره بقره، آیه ۲۵۱)
و اگر خدا برخی مردم را در مقابل بعضی دیگر برنمی‌انگیخت فساد زمین را فرامی‌گرفت
الذین امنوا یقاتلون فی سبیل‌الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت، فقاتلوا اولیاء الشیطان، ان کید الشیطان کان ضعیفا.
آنان که ایمان آوردند، درراه خدا مقاتله می‌کنند و آنان که کفر ورزیدند، درراه طاغوت. پس بکشید دوستان شیطان را، زیرا مکر و حیله شیطان ضعیف است.
اللهم عاملنا بفضلک و لا تعاملنا بعدلک.

با حمد و ثنای قادر متعال که ما را موفق نمود در این دانشگاه جبهه پرعظمت پای نهیم و بهره‌مند گردیم. درود به امام زمان (عج) منجی عالم بشریت و نایب برحقش، روح‌الله که پس از ۱۴ قرن، عزت دوباره اسلام را به ارمغان آورد. سلام به ارواح مقدس شهدای ایثارگر و شجاعت اسراء و صبر و مقاومت خانواده‌هایشان. دقایقی مزاحم اوقات شما می‌شوم و جملاتی سرو پاشکسته، به امید قبول الهی ارائه می‌دهم. ان‌شاءالله برای آخرین بار جملاتی تحت عنوان وصیت‌نامه را شروع می‌کنم، زیرا تابه‌حال که خدا سعادت حضور در این دانشگاه را نصیبم نموده است، نتوانسته‌ام عاشق حقیقی خدا گردم که به‌سویش پرواز کنم. با نظری که از جنبه شخصی به وجودم می‌کنم، می‌بینم تاکنون لیاقت دریافت فیض شهادت را نداشته‌ام. البته راضی‌ام به قضای الهی، ولی آخر که تاریکی شب، سپیده را در پیش دارد و در نومیدی بسی امید است. اکنون گذشته از اینکه شما امت مسلمان ایران به چشم مشاهده کردید و می‌کنید که چگونه آیات قرآنی مصداق پیداکرده و می‌رود که جهان را حقیقتاً فراگیرد. کوردلان شرق و غرب هم ادعا کرده‌اند و باورشان شده است که حس مذهبی شما ملت مسلمان این سرخوردگی و شکست را برای آن‌ها فراهم آورده است (البته با رهبری بی‌نظیر امام).

آری! ملت مسلمان ایران با نیروی ایمان قلبی توانست و می‌تواند آمریکا، شوروی، فرانسه و انگلیس را شکست دهد و کاری کند که آن‌ها خودشان ادعا کنند، در برابر اسلام شکست‌خورده‌اند و خواهند خورد. نمونه خیلی بارزِ همین روزها، فرار آمریکا از لبنان، گذشته از شکست از انقلاب در ایران.

آری! ملت عظیم‌الشأن ایران به رهبری یگانه مرد نستوه تاریخ که اکنون جهان مستکبرین در برابرش احساس عجز و ضعف حقیقی می‌کنند و قدرت مقابله با او را ندارند و نخواهند داشت و از طرفی، چشم همه محرومان جهان [به] نهضتی [است که او] شروع کرد و پس از پیروزی ۲۲ بهمن سدهایی برایش دشمنان ساختند که یکی از آن‌ها که مهم‌ترین هست، جنگ است که این ملت با عزمی راسخ حدود ۳ سال و اندی، در برابر دشمنان خدا چون صفی آهنین قامت افراشته‌اند و از هیچ کوششی فروگذار نیستند و چون یاران حسین (ع) در میدان‌ها نبرد حق علیه باطل حضور یافته و با لبیک به ندای پرفتوح امام زمان، یعنی خمینی کبیر می‌روند تا آخرین ضربات کوبنده را وارد آورند و بگویند که‌ای خون‌خواران! اگر خون مظلوم عده‌ای از بی‌گناهان را در بستر استراحت با موشک‌های اهدایی شرق و غرب ریختید، حال اکنون ببینید که احمقی شما مبدل گشته به اینکه در مقابل هر قطره خونی از آن‌ها، جوانانی از سرتاسر ایران بپا خیزند و بیایند تا کار را تمام کنند.

چه گوارا است جنگیدن فی سبیل‌الله و نثار کردن جان ناقابل را در این راه که شرافتمندترین و گرامی‌ترین مرگ‌ها شهادت در این راه هست. زیراکسی که خود را انتخاب کرده و در آن گام برمی‌دارد کمتر چیزی که به آن می‌اندیشد جان ناقابلی است که آماده کرده است تا در این راه مقدس نثار کند. چه باعظمت است این مرگ که پیامبر (ص) می‌فرمود: همین‌که فرد درراه خدا شهید شود، بالاتر از او نیست، گذشته از همه این‌ها، آرزوی همه ائمه (ع) و بزرگان دین در طول تاریخ این بوده است که باایمان بمیرند و شهادت که دیگر احتیاج به توضیح ندارد. آری من هم به پیروی از مکتبم تحت رهبری پیامبرگونه روح خدا و با آگاهی کامل در این راه و نبرد تاریخی قدم گذاشتم و آمدم تا دینم را به اسلام و قرآن و ملت و امام و خون شهدا ادا نمایم. این‌یک وظیفه شرعی من محسوب می‌شود، زیرا اسلام درخطر است و خون شهدا جواب می‌خواهد و این وظیفه من بلکه وظیفه همه کسانیکه ادعای مسلمانی‌شان می‌شود هست. دیگر مسئله پیری و جوانی هم حل‌شده است و عذری دیگر نیست، همه باید به این وظیفه عمل نمایند و دفاع به‌فرمان امام بر همه به هر عنوان واجب است. آن‌هایی که می‌دانند یعنی کسانیکه در مسیر اسلام گام برداشته و تا قبل از انقلاب اکثراً در محرومیت که شامل جنوب شهری‌ها ـ روستایی‌ها می‌شوند و در زندان‌ها بسر می‌برند که بهتر و آن‌هایی که مغرضانه نمی‌دانند و یا منافع ناحقشان به خطر افتاده. قاطعانه و از روی جرئت با سطح آگاهی عقلی خود می‌گویم که این جنگ صد درصد سرنوشت‌ساز و سعادت آفرین و افتخارآفرین و مطلقاً به نفع اسلام و مسلمین و ایران است حال چه کشته شویم، چه بکشیم. در صورت کشته شدن، پیروزی را خون می‌آورد نه اسلحه. چنانکه در صفحات پیش ذکر کردم که چگونه احمقانه موشک پرتاب کردن بر سر مردم مظلوم دزفول ـ بهبهان و... باعث جوشیدن خون جوانان و مردان از سراسر کشور برای پایان دادن به بساط کفر صدامیان می‌گردد.

البته جنگ عواقب جان‌سوزی هم داشت و دارد، ولی این در طول تاریخ بوده و هست و هیچ جنگی بی عواقب جان‌سوز نیست. اگر نداشته باشد که اسمش را نمی‌شود جنگ گذاشت. اگر ۲۰ سال هم طول بکشد، چون دست خدا بالای سر شماست، پیروزید. پس هر کس وظیفه دارد برای رسیدن به این پیروزی در هر مکانی با توانش گام بردارد که اسلام را به تمام جهان صادر نماید.

آری! اکنون چشمان کلیه مظلومان و محرومان جهان به شما دوخته‌شده است و خدا شما و آئینتان و رهبرتان را نمونه قرار داده، باید در تحقق و اجرای آن بکوشید و اثبات کنید که خواهید کرد. من هم که در عمرم نتوانسته‌ام خدمت شایسته‌ای به اسلام نمایم، امیدوارم با ریختن خونم در این راه بتوانم کمی از کم‌کاری و پستی و خجالتم در برابر خدا بکاهم.
بکوشید وحدت زمان انقلاب را تحت رهبری امام امت حفظ کنید و قدر این رهبر را بدانید که بعد از ائمه با این رنج و زحمت‌هایش و بیدارخوابی‌هایش اسلام و شمارا نجات داد و دیگر مثل او پیدا نمی‌شود. اکنون‌که ان‌شاءالله پیروزی خیلی نزدیک است و با طلوع بهار آزادی دهه فجر دیگر خواهیم داشت، باید پس از پیروزی با مشکلات، جنگ کنیم که همه مسئولید در رفع آن‌ها بکوشید. مساجد را خالی نگذارید و بین خودتان و قرآن و دعاها، فاصله نیندازید که اسلام و انقلاب از اینجاها جرقه زد و نتیجه یافت. در تحقق هر چه بیشتر ارتش ۲۰ میلیونی که به‌عین می‌بینید که چگونه کمر آمریکا و شوروی و دیگر خون‌خواران را خورد کرده است بکوشید. هر کس پرده بر آن گذارد، خائن به اسلام است. هرگز دنبال کار شخصی خود تماماً نرو، اگر کارداری به اسلام بگو کاردارم، در آبیاری و میوه دادن انقلاب بکوشید، اسلام با کفر سازش ندارد، بعد از عراق نوبت فتح قدس است و باید برای اسلام خون‌ها ریخته شود، چنانکه از صدر تاریخ ریخته شده تا این نهضت به دست مهدی موعود (عج) رسد تا به دستش عدالت برقرار گردد. پس شما باید آماده آن روز گردید باید بکوشید خودتان را از کلیه وابستگی‌ها نجات دهید و در برابر مشکلات تحمل نمایید.
درزمینهٔ امرارمعاش و مسائل اقتصادی مقاومت کنید، مانند پیامبر (ص) در شعب ابیطالب بر سر این دولت عزیز داد نکشید، زمان خیلی حساس است، بکوشید در جهاد اکبر موفق شوید که همه مشکلات حل می‌شود. برای اسلام سر از پا نشناسید. هرگونه غفلت در برابر این انقلاب گناه است. شکر خدای را از این پیروزی‌های بسیار بزرگ که نصیب شما نموده که نظیر نداشته و ندارد. شکر خدا را به‌جای آورید که با حصول این پیروزی‌ها، از دامن شرق و غرب نجات یافتید. از کلیه رفقا و دوستانم حلال‌بودی می‌طلبم اگر ناراحتی از من دیده و یا حقی بر گردنم دارید، عفو نمایید. در دوری من ناراحت نباشید که دلسوزی و ناراحتی به حال من ادامه دادن راه شهدا است.

شما امیدان اسلام و انقلاب هستید، در تحقق این امیدها بکوشید و خود را برای فردا آماده نمایید. هرکدامتان که دلتان خواست یک روز نماز و روزه برایم بجا آورید. شما ای دانش آموزان عزیز که آینده‌ها انتظارتان را دارد خودتان را آماده‌سازید که آینده اسلام در دست شماست و باید کشور اسلامی را شما حفظ کنید. درراه طلب علم هر چه باقدرت‌تر بکوشید و از مذهب هیچ فاصله نگیرید. از کلیه اهالی محترم هم طلب حلال‌بودی می‌کنم.
پدر و مادر عزیزم، مرا که مهروموم‌ها زحمتم را کشیدید و در مسیر اسلام تربیتم نمودید، عفو نمایید اگر نتوانستم حق فرزندی را برای شما به‌جا آورم، ببخشید. اگر فرزند خوبی برایتان نبودم. از اینکه امانت را با رضایت به خدا سپردید راضی و خوشحال باشید و طلب قبول نمایید.

ره‌توشه‌های سفر آخرت را آماده کنید و دنباله‌رو حقیقی امام باشید و از دعای خیر فراموش نکنید. شما همگی در شهادتم چنان صبر و استقامتی به خرج دهید که پشت دشمنان داخلی و خارجی به لرزه درآید. شما افتخار کنید که فرزندتان به راه حق شهید گشته است، نگذارید دشمن و مغرضان از گریه‌های شما در مرگم سود برند، ناله‌ها را برای مظلومیت حسین (ع) بلند کنید.
سوغاتی بهتر از شهادت نداشتم که برایتان بیاورم، آری من در عین اینکه فرزند شما بودم، ولی صاحب اصلی خداست و باید به‌سوی او برگردیم. همگی از زحماتی که در تعلیم و تربیتم کشیدید، بسیار متشکرم، شما اجر را از خدا به طلبید در شهادت من خدای‌ناکرده نشود به انقلاب ناصحیح گویید که شما خودتان از روی قلب و من هم با آگاهی به این راه آمدم. گذشته از وظیفه سربازیم که عمومی است. هیچ محرکی در این راه جز اسلام و قرآن و عشق به لقاءالله باعث حضورم نشد. شهادتم را به رخ دیگران نکشید و توقع هم نداشته باشید. فرشته مرگ سراغ شما هم خواهد آمد، بکوشید هنگامی بیاید که باایمان باشید یعنی باایمان از این دنیا بروید. برادرانم را در ادامه راهم آگاه نمایید و بکوشید که از اسلام و قرآن فاصله نگیرند. مبلغ ۱۵ هزار تومان پیش رنجبر دارم یعنی در دفترچه به نام خودم دست او در صندوق قرض‌الحسنه حامدیه مشکان. ۶ ماه نماز و یک ماه روزه برایم به‌جا آورید با آن مبلغ ۵ هزار تومان آن راهم به جبهه بفرستید بقیه هم هر کار خواستید (صلاح شما) ۶۲۰ تومان به حسن ملکی بدهکارم، ۲۰ روز هم کفاره دارم که ۱۰ سیر گندم و... در هرروز هست بپردازید.
شب‌های جمعه هم فراموشم نکنید. از دوستانم می‌خواهم شب‌های جمعه سوره واقعه را برایم بخوانند. همین‌جا با شما خداحافظی می‌کنم، شما دعا کنید مرگم فی سبیل‌الله باشد. من هم از خدا سعادت و تکامل روزافزون جمهوری اسلامی و امت قهرمان، تحت رهبری امام امت را خواهانم. خدایا! خدایا! از سال‌های عمر ما بگیر و به لحظه‌لحظه‌های عمر رهبر انقلاب بیفزا.

خدایا! علمای اسلام بالأخص آیت‌الله منتظری را محافظت بفرما.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :